Naar Zafra

9 mei 2017 - Zafra, Spanje

9 Mei
Vandaag zijn we een stuk samen met de andere Santiagogangers opgefietst. Dat klinkt alsof we maar met 2 koppels onderweg zijn. Dat is niet zo. We zien best veel wandelaars, maar niet zoveel als op de Camino Frances. We wensen regelmatig mensen een 'bon Camino' en als we onderweg in een plaatsje even stilstaan wijst altijd wel iemand ons de weg. Liefs 2 man tegelijk die dan Spaans door elkaar praten....

Ons eerste gezamenlijke doel was een klooster 7 km vanaf onze overnachtingsplek. Het leek open  maar was nog gesloten zoals men zei tot 10 uur, terwijl het half 9 was. Dankzij ons aandringen en wijzen op de openingstijd van 9 uur, wreef de mevrouw die aan het poetsen was over haar hart en toonde ons de kloostergang en vanaf het koor mochten we de kerk zien. Prachtig en heel fijn om mee te maken!!

We fietsten nog samen door naar Fuente de Cantos en dronken daar samen koffie. Daarna zijn we toch ieder ons weegs gegaan. Prima.

Intussen zijn we een ander landschap in gegaan Van de Siërra Morena naar de Extremadura. Heel abrupt stopte het beeld van weilanden met kurkeiken, waaronder dan hier en daar varkentjes, in het golvende lege land van de Extremadura. Ik heb een filmpje gemaakt op de top van de heuvel waar het landschap veranderde.

Onderweg zag ik weer grouwe gorzen, ergens vloog een bijeneter weg en weer ergens anders bleef een roodborsttapuit juist lekker zitten op een draad. De rode en grijze wouw heb ik ook al gespot. Kortom: altijd wat te beleven onderweg. Hophop..

1. Jos:
    9 mei 2017
    We volgen jullie op splitwegen en asfalt met alle ontmoetingen.
    Is Margriet de " birdwatcher" ? Wat een verzameling aan vogels.
  2. Marianne:
    9 mei 2017
    Iedere middag jullie verslag lezen. Leuk te volgen. Kun je Pierre ook al een beetje warm krijgen voor de vogels? Geniet van de tapas en tot morgen. Liefs.