Van Jerica naar Valencia

13 mei 2019 - Valencia, Spanje

Vandaag onze laatste fietsdag, op naar Valencia. Om de een of andere reden vond onze gastvrouw de tijd van ons ontbijt problematisch. Voor haar was de tijd van het ontbijt van 9-10.30 uur, maar wij hadden nog ruim 80 km te gaan en wilden op tijd weg. In onderling overleg kregen we een vroeg ontbijt met alleen wat zoete hapjes van de bakker. Haar ontbijt was waarschijnlijk heeeel uitgebreid. Wij zouden zeggen een ontbijt 'à la Joske, en dat is voor wie Joske nog gekend hebben dan meteen een begrip.

Na een scherpe afdaling kwamen we in  Jerica waar we bij de bakker brood en versnaperingen voor onderweg insloegen. In Jerica hebben we gisteravond ook gegeten. We konden een smal pad over het terrein van de BenB nemen om zigzaggend af te dalen daar naar toe. Wel leuk, en  's avonds met een klein lampje de weg weer terugvinden! We hebben overigens lekker lamskoteletjes gegeten met groenten of frites en een chocoladetaartje toe, nog voor Moederdag!

Het pad was weer snel gevonden en behoudens de staat van het pad schieten we lekker op. Na 30 km houdt het pad op en zijn we weer aangewezen op de weg. We fietsen nu door sinaasappel en mandarijnenland. Artichokken heb ik ook gezien. Sinaasappels zijn er zo volop dat de slager annex supermarkt ze niet verkoopt: pluk er maar een paar langs de weg is zijn advies. Van hem krijgen we nog een foldertje mee van de voi vert, waar ook in staat waar je kunt eten.

Het laatste deel van vandaag is een fietspad langs de buitensteden van Valencia en loopt door tot in de stad waar ook veel fietspaden zijn. Valencia is vlak en is een echte fietsstad. We hebben voor morgen al vast afgesproken met Bajabikes voor een rondrit.

En dan ons hotel: de verrassing van de dag. In de oude binnenstad, Palacio de Rojas, de naam doet als iets vermoeden.. We hadden een boutique-appartement geboekt, fijn voor een wat langer verblijf. Kennelijk heeft men een fout gemaakt zoals een dubbele boeking en omdat ze het zo geweldig vonden dat wij met de fiets reisden, hadden ze ons 2 keer geüpgraded. Nu zitten we dus in een appartement met een ruime kamer, 3 dubbele slaapkamers, 2 badkamers een keuken met alles er op aan aan en zo zit ik nu op ons balkon in de zon het verslag te doen. We waren er wel even stil van....
Uitleg over wat er te bezichtigen is hebben we ook uitgebreid gehad, we genieten echt een en al aandacht.
De fietsen staan in de tuin, voor het eerst vastgezet met onze eigen sloten.

1. Els Swinkels:
    14 mei 2019
    Proficiat met het bereiken van jullie reisdoel.
    Geniet van het prachtige Valencia!
    Groetjes,
    Els enToon
  2. Jos:
    14 mei 2019
    Hoop dat jullie net zo genoten hebben van de fietstocht als wij van de reisverslagen.
    Fijne vakantiedagen en goede terugreis.
  3. Paul Halkes:
    15 mei 2019
    Ik heb genoten van jouw reisverslagen en mooie foto's Je schrijft heel leuk!!! Ongetwijfeld zullen we nog napraten over jullie ervaringen. Nu nog Valencia. Schijnt een prachtige stad te zijn.
    Kennen jullie de zgn. Eurovelo-routes?

Nog goede dagen en een behouden thuiskomst!