Naar Sevilla

5 mei 2017 - Sevilla, Spanje

Onze nieuwe reis

Oh wat waren we zenuwachtig om wat we gingnen ondernemen. De reden van die nerveusiteit was niet de fietstocht an sich maar de vliegreis naar Sevilla met de fietsen. We zijn niet van die vliegtouristen...
De fietsen zaten in de dozen. Grote dozen waarmee het lastig maneuvreren was, daarom hadden we er voor ons gemak kleine wieltjes onder gezet!! Wieltjes die we vonden bij de Discount voor het kapitale bedrag van €1,50 per stuk.

Het gewicht van onze tassen verpakt in flight-bags overschreed de 20 kilo niet. Gelukkig maar want behalve dat boven de 20 kilo voor elke kilo meer extra kosten berekend zouden worden zouden we natuurlijk ook al die kilo's mee op de fiets moeten versjouwen. Het was maar 11 kilo. Met de stuurtas en extra bidons met water nemen we op de fiets dan ongeveer 16 kilo mee. Dat is goed te doen.

De taxi kwam op tijd, de dozen met de fietsen pasten goed in de auto en het was niet druk onderweg dus we waren er al snel. We bleken niet de enige te zijn met fietsen onderweg. In totaal zaten er 9 fietsen in het vliegtuig. Er was een jonge man alleen met een fiets in een hoes. Hij kwam er achter dat hij zo niet met het vliegtuig mee mocht. Gelukkig woonde hij in Best en had hij nog tijd om bij zijn eigen fietsenmaker een doos op te halen!! En gelukkig bracht zijn moeder hem en pastte de fiets in een doos ook nog bij haar in de auto. Wat een zenuwengedoe, maar het liep goed af.
In Sevilla bleken er ook 2 fietsen in prachtige koffers meegekomen te zijn. Koffers met geen 2 maar zelfs 4 wielen. Wat een luxe. Dat kan alleen als je ook weer van dezelfde luchthaven vertrekt.  Enne.. je moet natuurlijk wel tijdens je verblijf en naderhand thuis die koffers ergens kwijt kunnen.

Met 5 man hebben we de fietsen weer in orde gemaakt, de een hielp de ander en zijn daarna naar Sevilla gefietst. Dat was ook een leuke ervaring: 3 mannen die naar de route zoeken.. We fietsten dus niet de zorgvuldig uitgezette track, maar ja we kwamen er wel, uiteindelijk.

Nu even uitpuffen van de reis en dan maar eens op verkenning uit in Sevilla, waar momenteel het 'fiesta de Avril' gevierd wordt. Een feest dat een week duurt, met overal flamencodanseressen. Leuk!!

1. Marianne:
    5 mei 2017
    Wat zullen jullie blij zijn dat de fietsen heelhuids zijn overgekomen. De trip kan nu beginnen. Alle goeds en lieve groetjes.
  2. Janny Schaap:
    5 mei 2017
    Wat een spannend begin van jullie reis. Dat belooft wat!
  3. Els Swinkels:
    6 mei 2017
    Tegen dit onderdeel van de reis zien wij ook het meeste op. Maar de eerste hindernis is genomen, dus geniet nu van het fietsen!
    Bon camino.
    Els en Toon