Sevilla

6 mei 2017 - Sevilla, Spanje

6 mei
Vandaag stond een fietstocht door de stad op het programma en gelukkig waren we vroeg van 'huis' gegaan. We werden geconfronteerd met een lekke voorband van Pierre. De ventiel bleek kapot. Wer legden er dus een nieuwe band op, maar die bleek een scheurtje te hebben.... Dus legden we de laatste reserveband op de fiets en die was goed. Maar daarmee hadden we niets meer als reserve..

De tocht door de stad was leuk. Voor ons is het een fijne manier om in vogelvlucht de highlights van de stad te zien. Helaas was het niet mogelijk om even een kerk van binnen te zien, of om even een kopje koffie te nemen.
We zagen naast prachtige gebouwen ook heel mooie parken. Het valt op dat alles mooi onderhouden is en het is overal schoon. Er rijden heel veel paard-en-wagens rond, de meeste mooi versierd. 1, 2, 4 en 6 spannen met touristen maar ook met locale bevolking op weg naar het feest. De meeste mensen lopen, maar het is best een eind weg en dan zo'n vervoermiddel is natuurlijk wel passend!!

Na de fietstocht hebben we toch maar nieuwe banden gekocht. Om de hoek van ons hotel zit een fietsenmaker die Cannondale en Bromton verkoopt. Dat voelt als thuis en gelukkig had hij ook banden voor ons, net als thuis.. Het is toch wel fijn om weer iets als reserve hebben.

De uitvalsroute voor morgen hebben we verkend en we hebben nog wat door de stad gefietst. Nu even uitpuffen en een hapje eten en dan mag het morgen beginnen.

1. Bien:
    6 mei 2017