Eerste dag 10 april

10 april 2024 - Sevilla, Spanje

Onze reis door Portugal vangt aan!!
Gisteren zijn we naar Sevilla gevlogen en we hadden een prima vlucht. Het klinkt misschien afgezaagd maar het blijft vreemd om in Eindhoven op te stappen dan 21/2 uur later in Sevilla te zijn en dan in een bloesje op een terras te gaan zitten. Nou ja.

Vandaag maakten we een fietstocht door de stad onder leiding van een Nederlandse gids en we waren niet de enige.... Over 10km deden we 3 uur maar we leerden ondertussen de mooie gebouwen en bijzondere plekjes in de stad kennen. Van die kennis maakten we 's middags nog gebruik maar daarover later.
Een van de plekken die ons gewezen werd was de arena van het stierenvechten. De gids vertelde dat het seizoen net begonnen was en tot oktober doorging. Tijdens de voorstelling -zo zal ik het maar noemen- wordt er 5 keer een gevecht met een Stier geleverd. Eerst treedt de Matador aan met zijjn rode vlag voor laten we zeggen 5 minuten. Dan komen er 5 vechters te paard met lanzen die de Stier ernstig verzwakken. Tot slot opnieuw de Matador die de Stier met een zwaardhouw recht in het hart doodt. Duur van elk gevecht: 20 minuten. En dan de volgende Stier.
De stieren worden er wel echt voor gefokt en hebben dan een goed leven. Heel wat beter dan die kalfjes in Amerika die in een kist groot gebracht worden.... Voor de slacht....

'S Middags bezochten we de kathedraal en de toren van de kathedraal. Dat was een klim zonder trappen, want van oorsprong moest die toren 5 keer per dag beklommen worden voor het gebed en de klim werd afgelegd met een ezeltje en die lopen geen trappen!!
De kathedraal is enorm vol met goud en vol met kunst. Het moet voor kunstenaars een fantastische tijd zijn geweest om al die kerken met hun kunstmanschap te morgen bouwen en in te richten. Dankzij de koloniën aan geld geen gebrek!!
Na het bezoek aan de kathedraal en een drankje op een terras togen we slalommend richting ons hotel en toen kwam de info van 's morgens van pas: Hotel Alfonzo 13 is gebouwd om het hooggeëerd publiek te ontvangen tijdens de wereldtentoonstelling in 1929: heel chique dus. De gids vertelde dat het ook publiek terrein is en dat je er dus gewoon mag binnen lopen. Je mag in dat chique gebouw (waar volgens zeggen Maxima en Willen Alexander elkaar hebben leren kennen) dus gewoon binnen lopen om naar de toilet te gaan.. En dat deden we dus. We hebben natuurlijk ook even een kijkje links en rechts gedaan...

Morgen stappen we op de fiets en maken we ons los van de enorme massa toeristen: Sevilla wordt jaarlijks door 80 miljoen mensen bezocht en daar waren wij er 4 van!

1. Jan sommers:
    10 april 2024
    een goed begin veel succes
  2. Bien:
    10 april 2024
    Geweldig, eerst volle bak, maar ook veel interessants en dan nu naar de rust en de mooie natuur. Veel plezier en ik geniet graag een beetje mee!
  3. Wim Hendriks:
    10 april 2024
    Mooi begin met prachtige foto's!!
  4. Els Swinkels:
    11 april 2024
    Goed begin met veel zon en cultuur! En nu op de pedalen! Veel plezier.
    Els en Toon.
  5. Frans:
    Veel plezier
  6. Henk en Celia:
    11 april 2024
    Een mooie start van jullie nieuwe avontuur. Heel veel plezier, houdt het gezond en heel !
  7. Ria en Leo:
    12 april 2024
    Een goed begin in een prachtige stad🥰
  8. Sari:
    13 april 2024
    Het fiets avontuur is begonnen wens jullie een fijne dag.

Jouw reactie