Salamanca

15 mei 2017 - Salamanca, Spanje

15 Mei

Vandaag in netjes gewassen fietskleding een korte trip naar Salamanca, we waren er al om half 10 en zijn meteen van start gegaan om deze prachtige stad te bezoeken. Ik kan de stad van harte aanbevelen voor een bezoek van een weekend. wat een pracht. 2 Kathedralen tegen elkaar aan, de een oud van rond 1200 de ander in Renaisaanse stijl In een woord prachtig!! Ook de toren en het dak heb ik bezocht. Daarna even geluncht en weer opnieuw op stap nu om het klooster San Seban te zien en daarna het klooster Duena. Het eerste is een manen Domincare klooster, het 2e voor vrouwen. En dat uit zich in de bouwstijl en de sfeer. Ik hoop maar dat de foto's iets laten zien.

Salamanca is de oudste Universiteitsstad van Spanje en de sfeer hier is totaal anders dan in Sevilla en Mérida. Rustig, gezellig, ontspannen. Fijn.

Voor morgen onderweg hebben we nog boodschappen gedaan en in een overdekte markt hebben we heerlijke Ibericoschouderham gekocht. Dit was een echte markt, geen eetplek zoals in Sevilla.

1. Agnes de Bakker:
    15 mei 2017
    Zit bij Bien en hoor van jullie fietstocht naar Compostela. Leuk om mee te genieten. Goede reis verder