MTB

13 mei 2017 - Baños de Montemayor, Spanje

13 Mei
Had ik al geschreven dat het hier barst van de ooievaars. Er zijn er zoveel dat het gewoon is geworden. Als je overnacht in de buurt van een kerk, wordt je 's morgens wakker van het geklepper van de ooievaars.

We sliepen vannacht in een prima Hostel met een internationaal gezelschap. Er was een Frans echtpaar (met de auto, naturellement..), een Iers echtpaar van halverwege de veertig (met MTB fietsen), een jonge Nederlandse vrouw te voet die zat de eten met een Spaanse pelgrim en wij. De Fransen hadden ook echt geen postuur om te pelgrimeren...

De jonge vrouw kwamen we al vroeg op het pad tegen. Zij had vorig jaar in Portugal de Camino gewandeld en vertelde dat ze er nu meer tijd voor nam om onderweg van de vogels die ze zag te genieten. Dat heeft zin he.
De Ieren fietsten ons al snel achterop. Zij fietsen met al hun bagage in alleen maar 4 voortasjes, die ze achterop hebben!! Dus hebben ze aanzienlijk minder bij zich dan wij. "Ja zei zij tegen me, maar jij hebt ook een parelketting bij je!!" Die had ik gisteren om tijdens het avondeten! "Ja" zei ik "en die is echt van plastic!! Wel heel mooi, maar geen gewicht." Haha gefopt. Echt een sieraad voor een fietstocht.

Zij waren vandaag in het voordeel: na enkele km moesten we een stenig pad steil omhoog, daarna werd het pad wel beter, maar na weer een paar km werd het een single track: een smal MTB pad wel door een prachtig gebied. Het was echt genieten mede gezien onze ervaring van het fietsen afgelopen winter. Wel betekende het dat we beide ogen op het pad moesten houden om stenen en boomwortels te ontwijken. Hier een daar een beekje doorwaden, hier en daar door een hek, door weiden met koieien of door een schaapskudde. Alles er op en eraan. En dat pad eindigde bij een Romeinse triomfboog!!

En daar dronken wij een kopje koffie met een cakeje.. In onze tassen gaat altijd een klein thermoskannetje kokend water mee, wat zakjes oploskoffie en wat lekkers. Calorien voor het volgende stuk.

We vervolgden onze weg naar Banos de Montamayor. Het laatste stuk langzaam klimmend. Morgen gaat het verder om hoog en passeren we een aantal passen.

1. Bien:
    13 mei 2017
    Het is of ik met jullie meefiets, zo beeldend schrijf jij Margriet, dank je wel!
    Groetjes vanuit een eindelijk een beetje warmer Nederland van Bien