Van Ussac naar Le Porcherie 68 km en 1080 hoogtemeters

12 mei 2023 - La Porcherie, Frankrijk

Ik moet zeggen dat het Formule 1 hotel ons goed beviel, achteraf. Het was er prima douchen en we hebben er ook goed geslapen. Gelukkig was de kamer ook ruim genoeg om de fietsen 'erbij' te hebben. Dat laatste leverde ons op dat we de banden even controleerden en mijn achterband wat extra lucht kreeg.

Vandaag hadden we volgens de beschrijving de zwaarste dag, de ZWAARSTE dag... Met de meeste hoogtemeters. Het vervelende was dat het meteen al begon te regenen toen we vertrokken, dus gingen we met regenkleding aan 'en route'. Na 7 km konden we bij een supermarché inkopen doen voor de inwendige mens onderweg.

Na 20 km was er een mooi muurtje langs de weg met een hekje om tegen aan te leunen: een ideaal plekje om even een eigen kopje koffie te maken, waarbij we ons de heerlijke versnapering goed lieten smaken.
Ook voor de lunch vonden we een goed plekje: waar bushokjes al niet goed voor zijn!! Het stokbrood van de supermarkt heette 'gentile' en was dat ook. Even een wat minder harde korst om in te bijten, even het wangslijmvlies gespaard.... Waar een mens al genoegen in kan scheppen!

De route vandaag ging over prachtige weggetjes, door een heel mooie streek, maar was er wel een van af en toe puffen en steunen. Het ging langzaam omhoog naar het Centraal Massief. Welliswaar ging het op en af maar vooral óp en met steeds wisselende hellingen. Het was voortdurend schakelen en ook voortdurend wisselen van de hoeveelheid ondersteuning, waar we oooh zoo blij mee zijn!!! Al met al bestempelen we deze dag als werkvakantiedag... Onze batterijen waren bijna leeg toe we aankwamen.

We zitten nu in La Porcherie in een BenB waar we vanavond ook table d'hote genieten. Het is een prachtig onderkomen met mooie kamers, een grote keuken, een tuin waar we in zouden kunnen zitten met ook nog een zwembad. Echt een onderkomen waar wandelaars prima een week zouden kunnen vertoeven!

1. Marianne:
    12 mei 2023
    Dat was een dag van heel hard werken. Klimmen en dalen en dan ook nog in de regen. Als je elkaar na afloop in de ogen kijkt vraag je je af: is dit leuk en doen we het voor de lol. Conclusie. We hebben het gefixt. Lekker eten straks en een goede nacht. Liefs.
  2. Paul Halkes:
    12 mei 2023
    Wat betreft lezen van jullie relaas, ben ik weer bij. Ik vind het leuk om op deze manier met jullie mee te fietsen! Maak je maar geen zorgen . We slapen gewoon in ons eigen bed in Uden! Ik denk dat de fietsen wel goed uitgerust waren nadat ze in jullie bed mochten slapen.
    Ik kijk uit naar het vervolg van jullie reis.
    Een hartelijke groet Paul
  3. Jan Koster:
    12 mei 2023
    beste luitjes waar waren de vogeltjes en planten vandaag , maar gelukkig wel genoten van de abri en er voor zorgen dat de persoonlijke batterij vanavond opgeladen wordt
  4. Ger Haren:
    12 mei 2023
    Echte bikkels, een zware tocht en toch heerlijk genieten, Chapeau.
    Wij genieten met jullie mee van de mooie verhalen.
    groetjes
  5. Wim Hendriks:
    14 mei 2023
    Kennelijk heeft het toch niet de hele dagtocht geregend !?
    Ja, dee natuur heeft diverse gezichten, maar hoe dan ook jullie blijven ervan genieten!