Van Merida naar Miajades

17 april 2022 - Miajadas, Spanje

Van Merida naar Miajadas
Vannacht duurden de Paasvieringen tot een uur of 4. Eerst hoorde ik nog steeds het getrommel en later in de nacht ging het over in gezang: de viering van de verrijzenis. Uiteindelijk ben ik ingeslapen, het is een geruststellende gedachte dat de Heer weer is opgestaan..

We hadden vandaag niet zo'n lange rit voor de boeg en ook geen heftige beklimmingen. Uiteindelijk waren het 55KM en 350 hoogte meters, een makkie vergeleken bij de dagen ervoor. Het was wel een prachtige tocht, eerst door een moerasgebied, waar ik af en toe het geluid van de kwartel opving en daarna een slingerende weg langs een irrigatiekanaal. Met daarlangs prachtige begroeiing en dito flora en fauna. Het fluit allemaal dat het een lieve lust is. Heerlijk om van te genieten.
We vonden een plekje in de schaduw om even een kopje koffie te drinken met de koeken die een plaatselijke lekkernij zijn. Ons kopje oplos-espresso was de lekkerste koffie tot dan toe... Dat zegt iets over de koffie van het hotel en het cafeetje nadien. Als het op een dag steeds beter wordt, kan het niet meer stuk, haha.

Bij aankomst in het hotel, verrasten we de dames die de kamers schoonmaakten met het binnendragen van de bagage. We waren zo enthousiast dat we een begagekar konden gebruiken, dat we daar ook maar meteen gebruik van maakten ook. Gelukkig konden we alles even wegstoppen in de kast zodat de dames met schoonmaken hun gang konden gaan. Iedereen blij.

De lunch, met Pasen, mocht wel iets bijzonders zijn vonden we ook al waren we niet op ons paasbest gekleed. We genoten van een gazpacho of een soort taartje van kabeljouw, daarna varkenswangen van Ibericovarkentjes en als toetje een wentelteefje of rijstepap. Voor ieder dat wat hij wilde. Grappig dat er mensen zijn die rijstepap heerlijk vinden of er van griezelen. Het een of het ander. Smaken verschillen, maar voor de liefhebber kan de dag niet meer stuk!!

Voor de rest hebben we een luie dag, een wasje, een dutje, alles weer even onder de loep nemen, wie weet kunnen we vandaag zelfs nog een kaartje leggen. Helemaal goed.

1. Els Swinkels:
    Vrolijk Pasen!

Geweldig weer, Margriet en Pierre, om jullie interessante en fraai geschreven verslag te lezen.
    Ik verbaas me over de enorme hoogteverschillen, ook met trapondersteuning een hele prestatie om die te overwinnen, lijkt me.
    En het is wonderbaarlijk hoeveel vogels en planten jullie kennen.
    Geniet van jullie avonturen! Wij volgen jullie.

Groetjes van Els en Toon uit een zonovergoten Uden.
  2. Willemijn van Dommelen:
    18 april 2022
    Heerlijk! Geniet maar even van de rust, niet teveel avonturen tegelijk 😇
  3. Ger Haren:
    18 april 2022
    Fijn voor jullie dat er een rustige dag tussen zit.
    Geniet verder van jullie mooie reis en veel plezier de komende dagen.
    groetjes, Toos en Ger