Van Biescas naar Formigal

8 mei 2022 - Formigal, Spanje

Zondag Moederdag 8 mei van Biescas naar Formigal 25KM en 841 hoogtemeters
Vandaag hadden we een korte etappe voor de boeg: maar 25Km maar wel met flink wat klimwerk en een heel mooie route, dus we namen er de tijd voor. Telkens even afstappen om foto's te maken. Even een kopje koffie te drinken, en nog een kopje koffie op een terras. Prima.

Daarnaast was de etappe zo kort dat we ook ruim met onze ondersteuning konden doen en zo arriveerden we rond half 1 in Formigal: een plaatsje volledig ingericht op de wintersport, geen pest te doen nu en waar wij gedacht hadden lekker te kunnen gaan eten werden we teleurgesteld: van alle restaurants was er letterlijk geen een open. Aan het aantal mensen dat hier vandaag passeert blijkt wel hoe onterecht dat is, maar iedereen moet het er maar mee doen.

Het enige wat open is, is een Panaderia die ook allerlei lekkernijen verkoopt en daar goed mee boert. Je verwacht in zo'n winkeltje niet een fles wijn voor 100 euro, maar die ligt er dus wel... Wij hebben er maar koffie gedronken, een belegd broodje gegeten en daarna een biertje genomen: we moeten de tijd namelijk doden tot 5 uur, want pas dan krijgen we de sleutel van ons appartement En geen tel eerder.

Een ding is een feit: we zijn nog niet eerder zo uitgerust op de plek van bestemming beland!! En dan schijnt ook nog de zon uitbundig en hebben we alle ruimte om in het gras tussen de madeliefjes te gaan liggen. We zitten nu op op een hoogte van ruim 1500 meter, morgen nog een 300 meter omhoog en daarna dalen, dalen, dalen. Dan zijn we in Frankrijk!

1. Marianne:
    8 mei 2022
    Op deze zondag met mooi weer een korte maar heftige route. Weinig kilometers maar lekker klimmen met de ondersteuning. Een relaxte middag. Hoop dat onderkomen goed is en dat jullie ook lekker kunnen eten. Morgen vast en zeker weer klimmen. Het zijn de laatste loodjes naar Lourdes. Liefs vanuit een zonnig Rhoon.
  2. Jos:
    8 mei 2022
    Mooie foto’s van een prachtig landschap. Op 1500 m.hoogte nu geen skiën maar lekker in de zon tussen de madeliefjes.
  3. Wim Hendriks:
    9 mei 2022
    Toch fijn dat je de tijd kunt doden met een ganzenbord !!
    Het lijkt me inderdaad een rustige dag te zijn geweest met een heerlijk zonnetje en een prachtige natuur ! Genieten!!