22 april

22 april 2024 - Belver, Portugal

22 april van Elvas naar Belver 76Km en 802 hoogtemeters

Vandaag hadden we een stevige fietsdag voor de boeg, want we wilden naar Castelo de Vide en dat lag aanzienlijk hoger dan waar we vannacht vertoefden. Na een prima ontbijt waren we er klaar voor en gelukkig was het goed te doen, we hebben niet voor niets ondersteuning!! het leverde vanuit het uitzichtpunt mooie plaatjes op!!

Na de koffie bij de bakker in Castelo, waar we voor onderweg nog broodjes kochten, gingen we op pad. We hadden vandaag immers zeker 75 km te doen!! En dat niet alleen: we reden een heerlijk weggetje en dat heerlijke weggetje werd..... een pad, en dat pad werd...water met er overheen een mini-bruggetje. Dat betekende eerst alle tassen van de fietsen en die over het bruggetje gebracht. Daarna de fietsen naar de overkant, waarbij we elkaar hielpen. Dan de tassen weer op de fietsen en toen, ja toen, werd het toch 'ploegen en eggen' zou Bonma vroeger zeggen!!

3 kilometer ploegen en zwoegen werd het. Het is soms maar goed dat we niet weten waar we aan beginnen, maar ja: wie keert alsnog om na zo spectaculair over dat bruggetje te zijn gegaan?

Het was maar goed dat we broodjes hadden gekocht, want op deze manier schoot het met het kilometers maken natuurlijk niet op. Nadat we deze gegeten hadden vervolgden we onze tocht echter over grotere en vlakkere wegen en met ondergetekende op kop gaat het dan hard, heel hard.

5 kilometer voor we het hotel voor vanavond bereikten schoven we in een restaurantje achter een tafel en namen heerlijke gegrilde lamskarbonaadjes met frietjes en rijst tot ons. Gesterkt door dit lekkers daalden we eindeloos af naar de Taag, om na de brug weer flink omhoog naar een heerlijke pleisterplaats te klimmen. Wat wil je nog meer: een prima kamer, een zwembad en een heerlijk terras met uitzicht op de Taag. En we zijn hier nog alleen ook!!

1. Marianne:
    22 april 2024
    Geen bloemetjes en vogeltjes deze keer maar een verslag van een tocht vol afwisseling. Je denkt een mooi pad te hebben en oh je, daar begint het avontuur. Zelfs tassen eraf en door het water ploegen. Jullie zijn wel beloond met heerlijke lams karbonaadjes. Nu comfortabel hotel en morgen weer een nieuwe dag.
  2. Margriet en Pierre:
    22 april 2024
    Even de video bekijken Marianne: we hoefden gelukkig niet door het water
  3. Willemijn van:
    22 april 2024
    Echter Beverhelden inmiddels haha! Vele plezier en lekker uitrusten nu.
  4. Jan sommers:
    22 april 2024
    Dit was zware dag zo te zien
    Maar lekker gegeten
    Nu nog lekker wijntje en dan rusten
    Voor morgen
  5. Miebeth:
    22 april 2024
    Wat lijkt me een duik in het zwembad na zo’n dag een heerlijke afwisseling!😊
  6. Frans:
    22 april 2024
    Begint toch steeds meer een atb-tocht te worden. Lekker genieten na zo’n dag vol verassingen en inspanningen.
  7. Jos:
    22 april 2024
    Leuk verhaal waar de lezer de dag mee beleefd; Margriet die het tempo aangeeft, hindernissen overwinnen , lamscarbonaadjes (hm hm..)en een duik in het zwembad.
    Heeft de schoen het ook gehouden?
  8. Henk en Celia:
    22 april 2024
    Nog geen 2 weken onderweg met veel avontuur en nog veel moois voor de boeg. Dat neemt niemand jullie meer af. In ieder geval voor de thuisblijvers heel leuk om te volgen. Veel plezier !
  9. Paul Halkes:
    23 april 2024
    Jullie maken veel mee! Enerverend en gevarieerd. Toch heel andere koek dan achter de geraniums. Geweldig hoor!
    Een hartelijke groet, Paul
  10. Ria en Leo:
    24 april 2024
    Pittig tocht! Zeker met die oefening over dat bruggetje! Wel avontuurlijk!!
  11. Wim Hendriks:
    25 april 2024
    Weer bijzonder genoten van de foto's! Ik kon zien dat het zwoegen was, maar juist die gebeurtenissen sla je op !!!
    Was trouwens zelf ook weggeweest : Haarlem (Frans Hals museum) , overnachten en de volgende dag op de terugweg de Keukenhof (geordende bloemen;pracht!)

Jouw reactie