Thuis

12 mei 2022 - Uden, Nederland

Donderdag 12 mei, weer thuis
Het verslag van onze reis naar huis mag er ook wel bij. De reis met de TGV was een bijzondere ervaring. We reisden eerste klas en hadden een vierzit om een eigen tefal. Dus konden we om te lunchen onze tafel 'dekken'. De conducteur wenste ons vriendelijk "smakelijk eten". Ondertussen reden we met een snelheid van bijna 300Km per uur door het Franse land. Dat is wel even iets anders dan fietsen...

In Parijs moesten we met de metro van Gare Montparnasse naar Gare du Nord: om van het station de metro te bereiken besteedden we ruim 6000 stappen!! In de metro waren we niet de enigen: welkom in de bewoonde wereld was dat weer even.

Met de Thalys ging de reis verder van Parijs naar Antwerpen. In Brussel stapte een man uit om even een sigaretje te roken. Zijn ongeluk was dat hij daarna de trein niet meer in kon stappen. Ahum: al zijn spullen lagen in de trein, gelukkig had hij wel zijn telefoon nog. Zo hoorden we hem bellen met de conducteur....  Misschien is het een harde manier om het roken af te leren? Het was wel een bizarre situatie!

In Antwerpen liepen we vertraging op met de trein naar Breda, maar goed, de trein kwam en we zouden in Breda ook nog de intercity naar Zwolle kunnen nemen om in Den Bosch te komen... Ware het niet dat er problemen waren met het spoor vlak voor Tilburg. Dus op onze reis van Lourdes naar Den Bosch strandden we in Breda.

Gelukkig was de oudste zoon van Kees en Janny bereid om ons op te halen en thuis te brengen. Alle lof!! Op weg naar huis zagen we een auto langs de kant in brand staan. Ik moet zeggen dat ik deze reisdag ook weer veel gezien en meegemaakt heb, laat ik zeggen meer dan gemiddeld op een reisdag. Meestal zie en hoor je verhalen van mensen op TV, nu waren we er zelf bij. Gelukkig hebben we er dankzij de hulp weinig aan geleden. Vertrokken om 11 uur vanuit Lourdes waren we om 22.15 uur thuis: binnen 12 uur!

We kunnen gaan evalueren, analyseren en wie weet weer stiekem plannen gaan maken.

1. Henk en Celia:
    12 mei 2022
    Een belevenisvolle afsluiting van jullie mooie reis en ook weer heerlijk om thuis te zijn.
    Groeten vanuit zonovergoten Monte Gordo.
  2. Jos:
    12 mei 2022
    Terug thuis in de bekende wereld.Welkom!
    Na de rust van het ronddraaien van de pedalen en genieten van de natuur weer heel veel mensen en verkeers problemen.
    Ben benieuwd of het eigen bed weer vertrouwd over komt.Tot binnenkort.
  3. Marianne:
    12 mei 2022
    Welkom weer thuis. Lourdes was ook wel een bijzondere ervaring. Iedere dag opnieuw een processie. Mensen hopen op genezing. Met de TGV naar Parijs met een snelheid van 300 km per uur. Op de fiets even anders. Laatste stukje liep het even wat anders. Kan gebeuren. Alles bij elkaar een prachtige reis en ik ben benieuwd naar alle verhalen. Nu de balans opmaken en eventueel mijmeren over een volgende keer. Nu genieten van de Hollandse zon en even niet op de fiets.
  4. Bien:
    12 mei 2022
    Dat is wel met een hele harde klap in de realiteit komen! De vakantie verhalen waren bijzonder en de thuiswedstrijd was daar geen uitzondering op.
    Dankjewel
  5. Henk van de Werfhorst:
    Welkom in Groenewoud, Uden 😅
  6. Els Swinkels:
    12 mei 2022
    Wees welkom terug in Uden!
    Tot ziens!
    Zonnige groetjes van Els en Toon