Naar Figueres

27 april 2019 - Figueres, Spanje

We zijn 25 april vertrokken met ons campertje op weg naar noord Spanje. In het begin van de reis was het weer prima, maar gaandeweg ging het regenen en steeds harder regenen. Op de Franse autowegen levert dat een waterballet op. Het lijkt een beetje op een Turks stoombad, zoveel water. Geen wonder dat sommige automobilisten met mistlamp aan rijden!! Of is dat verplicht? Hoe het ook zij: het maakt je wel beter zichtbaar.
Met diezelfde regen kwamen we (en met ons wel 5 anderen) aan op een camping in Macon. De regen hield het grootste deel van de nacht aan en dat maakt herrie op ons dak. Pierre had 's nachts wel sirenes gehoord en constateerde ook dat het druk was op de weg langs de camping, maar pas toen we daar wegreden bleek waarom die drukte was: de Mac Donalds die pal tegenover de camping lag was diezelfde nacht afgebrand. Toen we wegreden waren er alleen nog smeulende resten te zien! Dankzij de wind die van ons afstond hadden we er verder niets van gemerkt. Gek hoor.

Gisteren was het bij vertrek weer droog en het bleef droog. Prima weer om te reizen. We bereikten Narbonne en hadden nog tijd om daar even naar toe te fietsen.
En vandaag bereikten we Figueres, waar we bij een caravanopslagplaats ons busje achterlieten en met de fiets naar ons hotel gegaan zijn. We hebben het museum van Dali bezocht en we hebben geconstateerd dat Dali een zeer veelzijdig kunstenaar is. Onnavolgbaar.
Grappig: we dronken even een kopje koffie op het pleintje en werden daar door de ober aangesproken over onze stuurtasjes: of we met de fiets waren! Hijzelf maakte ook graag fietstochten en zou graag een foto van ons maken: waar waren onze fietsen?? (Al veilig achtergelaten in het hotel).

Morgen stappen we dan op de fiets en beginnen aan onze tocht.

1. Bien:
    27 april 2019
    Never a dull moment! Wij zijn in een ver verleden ook in het museum
    Van Dali geweest, heel boeiend!
    Geniet van jullie fietstocht en ik hoor graag liefs Bien
  2. Albert en Marianne:
    27 april 2019
    We gaan jullie volgen. Jullie tocht kan beginnen. Veel liefs van ons allebei.
  3. Jos:
    27 april 2019
    Een gezellige fietstocht wens ik jullie en ik kijk uit naar boeiende verhalen.
  4. Els Swinkels:
    28 april 2019
    Hoi stoere trappers,
    Ook wij waren eens in het dolle, dwaze museum van Dali en namen toen eveneens een kijkje in Cadaquez. Zeer de moeite waard!
    Onze Vélodyssée hangt nog aan een zijden draadje; ik kan nog steeds niet lopen door de pijn in mijn enkel.
    We wensen jullie een goed begin van deze nieuwe tocht. De regen heb je al gehad, nu kan de zon gaan stralen. We gaan jullie leuke verslagen weer volgen!
    Bon camino!

Els en Toon