van San Esteban de Gormaz naar Berlanga

30 april 2022 - Berlanga de Duero, Spanje

Zaterdag 30 april van San Esteban de Gormaz naar Berlanga 46KM en 327 hoogtemeters
Vandaag begeleidde het gezang van de veldleeuwerik ons pad. Die had ik nog niet eerder gehoord. Misschien is het een vogel voor de akkers óf is de veldleeuwerik nu pas terug in dit gebied. Wie zal het weten..

We fietsten vandaag een korte etappe, want we bezochten een omfiets-kathedraal. Een kathedraal waar we voor om moesten fietsen. Dat gaf geen pijn want het was een prachtige route naar de kathedraal. Er was zelfs een prachtig fietspad tussen enorme rotspartijen door.
Aangekomen bij El Burgo de Osma zagen we eerst een romaanse kerk en even bekroop ons het gevoel: moesten we hier nou voor omfietsen. De kathedraal was echter een eindje verderop bij een pleintje.

Om te tijd te overbruggen tot de kerk open was, dronken we koffie op dat pleintje. De caféhouder had het vast op een accoord gegooid met de kerk, want de tijd was net te lang om het bij 1 rondje koffie te houden. Iedereen nam nog een kopje. En toen het bezoek aan de kathedraal en het klooster: weer een ongelofelijk mooi gebouw, met dito pracht en praal in de kerk. En dus nam ik weer foto's en nog meer foto's.

Na het bezoek aan de kerk fietsten we nog even het plaatsje in, ook dat was een plaatje. Overal overdekte gallereien voor de winkeltjes, een heel bijzonder sfeertje. Bij een panaderia stond ik braaf in de rij om brood en iets lekkers te kopen, verjaardagsgebak.

Na dat gebak fietsten we door naar Berlango, waar we nu genieten in een Casa Rural. Op ons bed vonden we 2 zwanen gemaakt van in elkaar gevlochten badlakens en handdoeken bestrooid met rode blaadjes en hartjes. Geweldig: ter ere van mijn verjaardag!!
We hebben hier heerlijk gegeten en het grote fort bezocht dat hier op een rotspunt staat. Om het fort cirkelden arenden, rond en rond, we werden er helemaal stil van. Ineens zag ik ook nog een slechtvalk vliegen tussen de arenden.

Dit Casa Rural heeft nog een centrale ruimte en keuken waar we vanavond lekker wat kunnen eten van wat gekochte spulletjes. Even lekker op onszelf zijn is wel fijn.

1. Paul Halkes:
    30 april 2022
    Dag Margriet, van harte gefeliciteerd!
    Toch leuk om tijdens deze prachtige reis jarig te zijn. Jullie ervaringen blijven boeiend en de verhalen en foto ‘s geven een mooi beeld.
    Een hartelijke groet en natuurlijk ook felicitaties voor Pierre
  2. Marianne:
    30 april 2022
    Gefeliciteerd en alle beste wensen. Bijzondere verjaardag. Je hebt in de kathedraal vast en zeker een kaarsje opgestoken. Het was een mooie tocht opgeluisterd met voor jou onbekend gezelschap. Heb jullie niet gehoord over het weer. Welterusten in jullie mooi versierde bed. Morgen weer een nieuwe dag.
  3. Bien:
    30 april 2022
    Gefeliciteerd Margriet leuk om zo je verjaardag te vieren. Ik heb Osma jouw verslag doorgestuurd.
    Veel plezier en genieten🎂🍀❤️
  4. Noud:
    30 april 2022
    Mooi te lezen, al die arenden die vandaag op jullie pad verschenen, geniet van de fietsvakantie, jaloersmakend. En na vandaag morgen weer net zo'n mooie dag!! Grtz N
  5. Jos:
    1 mei 2022
    Kom net binnen.Margriet gefeliciteerd.Die zwanen zijn natuurlijk een romantische opdracht van Pierre!
    Goede tocht morgen.
  6. Henk en Celia:
    1 mei 2022
    Margriet, en Pierre ook natuurlijk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag tijdens jullie mooie tocht. Een prachtige herinnering in een bijzondere omgeving, om te koesteren.
    Goede reis verder.
  7. Wim Hendriks:
    1 mei 2022
    Ik dacht dat ik te laat was, maar ik was te vroeg !!!! Dus nogmaals PROFICIAT!
    Prachtig die foto's, ze geven toch een beeld van de bijzonderheden op jullie tocht.
    Het gaat gelukkig allemaal prima en hou dat zo !!!!
    Op welke hoogte zitten jullie nu eigenlijk ?