Van Perl (Schengen) naar Trier 51 km en 150 hoogtemeters

27 mei 2023 - Trier, Duitsland

Weer een nieuwe puzzel: hoe overleven we het Pinksterweekend als in Duitsland vanaf zaterdag 13.00 uur alle supermarkten en waarschijnlijk ook de bakkers dicht zijn? Gisteravond al maakten we een uitgebreide boodschappenlijst met yoghurt, kaas en ham, fruit en afbakbroodjes want zondag verblijven we in een appartement en dáár hebben we een keuken ter beschikking!! Het is natuurlijk leuk een beetje trekken met de fiets, maar als we de inwendige mens verwaarlozen dan komen we niet ver.

Na een uitgebreid rondje door de Lidl gingen we op pad om de laatste 50 km naar Trier te overbruggen. Wederom een prachtige tocht langs de Moezel. We hebben de laatste dagen alsmaar mooi weer, wel met nog steeds een flinke wind op kop. De Moezel slingert flink, dus de ene keer hebben we zon, de andere keer schaduw of wind. We zien overal om ons heen velden van druiven: Moezelwijn! We hadden gedacht onderweg heel wat terrassen en Bier en Wijnstuben te zullen vinden: niets van dat al. We zijn op onze eigen koffie en broodjes aangewezen. Goed dat we ze van tevoren gekocht hebben!!

Via de vogelapp heb ik ontdekt dat onder de fluitende vogels ook blauwborstjes zitten. Die had ik nog nooit eerder gehoord. Dat vind ik wel leuk..

En nu in Trier gaan we eens koffie drinken, en de stad bekijken.

1. Jan sommers:
    27 mei 2023
    Ziet er leuk uit heb je morgen een rustdag
    Nog veel plezier
    Groetjes
  2. Marianne:
    27 mei 2023
    Jullie zitten dus nu in Trier. Een prachtige stad. De moezel is prachtig om langs te fietsen maar je verwacht wel een leuke uitspanning. Misschien morgen. Volgens mij zijn wij het enige lang met tweede paasdag en Pinksteren. Jullie hebben genoeg proviand ingeslagen. Zorgen voor de inwendige mens is belangrijk. Lekker eten en een goede nacht.
  3. Jan Koster:
    27 mei 2023
    regeren is voor uit zien en dat hebben jullie met de voorbereiding en nu in de praktijk met daden laten zien . geniet van de resterende pedaal dagen
  4. Jos:
    27 mei 2023
    Hoop wel dat de Lidl ook een mooi flesje wijn had.Nog even vol houden
    Geniet mee met verslag en foto’s
  5. Bien:
    27 mei 2023
    Bijna thuis met voortdurend noordenwind, dat hadden jullie vast niet bedacht.
    Een fantastische reis, ik geniet van de mooie verhalen. Groetjes Bien