Lourdes

3 mei 2023 - Lourdes, Frankrijk

Vandaag kwamen we aan in Lourdes weer met de TGV. Gisteren reisden we al vanuit Nederland naar Parijs en het was maar goed dat we besloten hadden om pas de volgende dag door te reizen naar Lourdes, want we hadden een uur vertraging.. Waarom mag Joost weten en in ons geval deerde het dus niet, gelukkig.
Het was wel grappig om Parijs even te proeven. We hadden een hotel vlak bij Gare Montparnasse, omdat we vandaaruit vanochtend met de TGV vertrokken. Het viel ons op hoe rustig het er was en we zagen best veel fietsers en mensen met stepjes die heel hard rijden... Ik kon er onderzoek doen naar verschillende helmen, want we zagen ze te kust en te keur.

De reis naar Lourdes verliep voorspoedig en om een uur of vier stonden we hier op het perron. De temperatuur was even wennen: 27 graden en heel zonnig. Grappig: dan ga je meteen overal de schaduw opzoeken.

In het hotel moest even gezocht worden naar de tweede kamer en daarna werden we opgeschrikt met de opmerking dat ze helemaal niets van fietsen wisten. Op de camerabeelden zag je ze ook niet.... Maar na flink doorzoeken bleken ze in dezelfde ruimte te staan waar we ze vorig jaar neer hadden gezet en waar ze toen zijn opgehaald. Hehe, alles klopte weer.

We zijn even naar de heiligdommen gegaan waar we kaarsjes opgestoken hebben. Op de terugweg hebben we nog de gigantische ondergrondse kerk bezocht die we vorig jaar helemaal gemist hebben. In die kerk liep een processie van een grote groep mensen binnen met veel gezang. Het was weer heel bijzonder.

Morgen stappen we dan eindelijk weer op de fiets, we hebben er zin in.

1. Frans:
    Veel plezier en geniet!
  2. Lène Plouvier:
    3 mei 2023
    Lekker slapen komende nacht en morgen ‘n goed begin van jullie fietsavontuur…! 🍀😘
  3. Henk en Celia:
    3 mei 2023
    Zo, de proloog zit er op, nu klaar voor het echte werk. In ieder geval heel veel fietsplezier met mooi weer en zonder brokken. Geniet er van.🚴🚴🚴🚴👍
  4. Bien:
    3 mei 2023
    Geniet, dan geniet ik mee! Kom gezond weer terug, dat moet lukken na Lourdes.
  5. Marja:
    3 mei 2023
    Goede reis! Veel plezier en wees voorzichtig.
    ☀️🚲😎
  6. Paul Halkes:
    3 mei 2023
    Ik wens jullie een onbezorgde tijd toe met veel afwisselingen en goed fietsweer.!
    Groet Paul
  7. Els Swinkels:
    3 mei 2023
    Klinkt allemaal heel positief! Geniet van jullie tocht; wij volgen jullie!
  8. Willemijn van:
    3 mei 2023
    Heel erg veel plezier toegewenst! Pas goed op elkaar!
  9. Marianne:
    3 mei 2023
    De kop is eraf. Jullie zijn in Lourdes begonnen met een kaarsje op te steken. Moet helpen voor een goede fietstocht. Ga genieten van jullie verhalen. Morgen op de fiets in aardig temperatuurtje. Liefs.
  10. Jos:
    3 mei 2023
    Goede nachtrust en morgen een goed begin.
  11. Wim Hendriks:
    5 mei 2023
    Je had vorig jaar de fietsen beter kunnen laten staan !!
    Mooi begin !!!