16 april

16 april 2024 - Mourão, Portugal

16 april van Serpa naar Mourão 67KM en 625 hoogtemeters.

Vannacht verbleven we in een appartement met 2 slaapkamers en we bedachten te laat dat we ook een upgrade naar  hotelkamers hadden kunnen doen. De dame die ons uiteindelijk hielp inchecken liep te puffen want zij had de boel schoongemaakt. De 2e slaapkamer zat onder het dak en aangezien het rond de 30 graden en heel zonnig is, was het onder het dak nogal heet. Met een airco begane grond los je dat niet op. Gelukkig koelde het 's nachts af en hadden wij er weinig last van.
In een appartement kun je een beetje koken en het jezelf voor de avond gerieflijk maken. Dat hebben we ook gedaan, ons ondertussen afvragend hoe het toch in vredesnaam mogelijk is dat in zo'n onderkomen de kraan in het keukentje loszit, het handvat van een deur loszit en ga maar door. Vorig jaar hadden we ook een keer zoiets. Nou ja, het is voor 1 nacht zeggen we dan maar.

Nu zitten we in Casa Esquel in Mourão en dat heeft weer een zwembad. Dus hebben we al lekker een beetje gepoedeld in het bad. Heerlijk afgekoeld na onze tocht. De was hangt al te drogen. Terwijl ik naar het zwembad liep kreeg ik nog een badhanddoek toegestopt door de dames van de 'was'. Een enorme handdoek, zo groot heb ik ze nog nooit gezien!!

Het was een prachtige tocht vandaag. Opnieuw een op en neer golvende weg door mooie stadjes en langs heel veel olijfenboogaarden. Het bracht ons uiteindelijk via een een prachtig merengebied in Mourao. Onderweg hadden we bij een 'Pastelleria' wat lekkers voor blijde koffie gekocht en dat gaf genoeg energie om de laatste 6 km in een rap tempo te overbruggen.

Het idee van gisteren om na aankomst eerst te gaan lunchen was ons goed bevallen,maar helaas bleken hier de echte restaurants gesloten. Dan maar een omelet of een salade. We genieten enorm van onze reis op de fiets en van alles dat we meemaken!! De ene keer eten we exquise, de andere keer zomaar een hapje.

Inmiddels zien we langs de kant van de weg weer nieuwe bloemen. Diepblauwe bloemetjes, het lijkt wat op Selene, maar of het dat is weet ik niet. We zien wel klaprozen, die bloeien hier al, maar wel heel weinig. Nu zien we heel veel Lavertera bloeien en we drinken koffie onder de bloeiende Indische Sering. Lang leve de APP!! Inmiddels hebben we ook af en toe een zwarte wouw zien vliegen, een majestueuze vogel om te zien.

1. Jan sommers:
    16 april 2024
    Zo te zien een leuke rijs gehad
    Veel cucces weer morgen
  2. Ger Haren:
    17 april 2024
    jullie hebben in ieder geval mooi weer, hier is het knudde.
    Dus geniet er maar lekker van.
    goede reis verder
  3. Sari:
    17 april 2024
    Goedemorgen. Ik wens jullie vandaag een mooie dag
  4. Arnold en Emmy:
    18 april 2024
    Wat heerlijk om dat allemaal mee te maken !

Jouw reactie