pad langs de Rhone

3 juni 2013 - Tournon-sur-Rhône, Frankrijk

zondag
Gisteren was het even lastig om aan eten te komen. De Fransen dikkedakken op zondag 's middags en 's avonds zijn veel restaurants dicht en de anderen zijn volgeboekt. Pech dus. We kregen zelfs geen verwijzing naar een restaurant dat wel open was, lekker gastvrij, pfff.
Onderweg naar de camping zag ik gelukkig nog een vreemde zaak waar ze groenten en fruit verkochten. Daar hebben we onze slag geslagen, op de camping had de campingbaas nog een stuk brood, daarbij een biertje en we hebben weer heerlijk gedineerd.
We hebben voor de eerste nacht in de tent redelijk geslapen maar Pierre werd wakker met een stijve nek. Kougevat gisteren met het lunchen vermoed ik. Het is lastig met fietsen, dat wel.

We fietsten vandaag langs de Rhone, een prachtig pad dat waarschijnlijk is aangelegd met Europees geld. Bij de information touristique die net open ging namen we een overzicht van het eerste traject mee. Helaas was de information van het volgende traject niet open, dus die kaart hadden we niet. Dat was jammer want Benjamins volgt wel een deel van het pad langs de Rhone, maar niet overal en zo belandden we toch nog op een grote weg. Nou ja, met de wind in de rug mocht het toch de pret niet drukken.

Tijdens het koffie drinken zaten we erg in de wind, zo erg dat de koek die we hadden gekocht wegwaaide, mijn kop koffie omviel over het boekje van Benjamins. En dat boekje is nog wel van Lisette en Kristof. Er scheurde ook een een bandje van de fietstas af dus ik had stevig de pest er in. Ik merk dat ik het heerlijk vind dat ons materiaal goed is en dat me dat vertrouwen geeft. Dan is het even lastig als er ineens iets kapot gaat, maar ja dat hoort er ook bij. Gelukkig is het niet zo essentieel dat het last geeft.

Nu zitten we op een heerlijke camping, van alle gemakken voorzien. Genieten.