vanuit het klooster

2 juni 2013 - Condrieu, Frankrijk

zondag
We moeten het even over onze ontmoetingen hebben onderweg. Gisteren werden we aangesproken door een mevrouw die met haar man naar Boedapest was gefietst via de R6. Zij zou dit jaar via Nederland naar Kopenhagen willen fietsen maar haar man was met de fiets gevallen en had zijn bovenbeen gebroken. Dat moest eerst genezen en dan zouden ze alsnog gaan.
Later sprak een man ons aan die van plan was langs de Loire te gaan fietsen. Leuk he er zijn dus ook Fransen die dit doen!!
In het klooster ontmoetten we tijdens de maaltijd (na de Vespers!!) 4 Belgen die met de motor onderweg waren naar de Alpen. Een van hen had tijdens zijn opleiding bouwkunde in Brussel een excursie gemaakt naar het klooster en was er zo van gecharmeerd dat hij elke keer met maten hier langs ging. Ze moesten er maar aan geloven. Het was gezellig keuvelen met die lui.
Vandaag waren wij eerder weg dan de motormuizen die ons na ongeveer 20 km inhaalden en zwaaiden. Leuk.
Het was vandaag een zware dag, een hele zware dag. We hadden met de afstand rekening gehouden met het klimmen, maar het hotel in Sainte Croix en Jarez was vol en toen hebben we besloten door te gaan naar Condrieu waar we nu op de camping staan. Gelukkig kwamen we nog langs een Auberge waar we koffie met chocoladetaart hebben gegeten want oh wat viel die klim in dat laatste stuk tegen zeg. We konden wel wat calorien gebruiken. En dat terwijl we vandaag ook al samen een plak chocolade genuttigd hebben oms onszelf energie te geven. Nou ja we moeten ook de kou nog trotseren. Het weer hier klopt helemaal niks van, dat zegt men ook steeds.
Het is dus zwaar. Die Benjamins is op dit moment onze gzamenlijke vijand.....

en toch: pappa wil nu het pad langs de Rhone gaan volgen dat vanaf hier tot aan de middellandse zee loopt. Ik weet nog niet of ik dat wel wil. We gaan er wel de informatie over halen.