de Jura in, gorge de l'Ain

12 juni 2013 - Condes, Frankrijk

Woensdag
We hebben gisteravond heerlijk en gezellig gegeten met mensen die we in het hotel troffen. Het waren gezellige mensen, een fysiotherapeut en een mondhygieniste. Ongeveer 7 jaar jonger dan wij, dus we konden weer even terugkijken op hoe wij het deden in die tijd.

Vandaag leek het een redelijk vlakke etappe te worden maar we moesten wel een groot traject doen. Al snel was er ook weer wind tegen. Ik heb nu gezien dat de gemiddelde snelheid op vlak terrein 20km per uur is. Met wind tegen gaat dat terug naar 17-16-15. Met wind mee rijden we wel 23-24 per uur. Vandaar dat we vorig jaar op het stuk naar Chartres 117km reden en er toch nog vrolijk bij bleven, want toen hadden we de wind in de rug!!

Vanaf Pont d'Ain ongeveer (in feite Poncin, want daar hebben we nog samen op de camping gestaan) rijden we een stuk dat we vorig jaar met Lisette, Kristof en Evi gefietst hebben. De gorge de l'Ain. Het is prachtig. Leuk om dit nog een keer te zien, want de natuur is schitterend. Vorig jaar met Evi heeft Evi het kwa aandacht bij mij gewonnen van de omgeving, alhoewel ik het toen ook indrukwekkend vond om hier te fietsen en dan ook nog met zo'n klein meidje er bij.

Vorig jaar hadden we al ontdekt dat de camping in Thoirette gesloten was en moesten we nog een klim van 5 km maken naar een mooie camping op een berg. Nu deden we inkopen in Thoierette en zijn we doorgereden naar Condes. En daar zitten we nu en ga ik straks een potje koken.