pieken en dalen en een vlak stuk met tegenwind

11 juni 2013 - Pont-de-Chéruy, Frankrijk

Dinsdag
We hadden het vanmorgen goed voor elkaar en vertrokken om half 9 van de camping. Het klimmen en dalen ging maar door. Op een bepaald moment fietsen we een redelijk vlak stuk, wel met tegenwind. Het was een breed dal dat door een gletsjer uitgesleten is. Precies zoals Pierre af en toe zegt: waarom maken ze het land niet wat vlakker!! Het was echt een landbouwgebied. Rijke grond en de granen stonden er moor bij. Met veel klaprozen er tussen, en hier en daar zagen we ook al korenbloemen. Een korenveld heeft een heel aparte geur, dat is me vorig jaar ook al opgevallen. Ik kan het niet direct lekker noemen, wel heel apart.

Ik geniet onderweg enorm van alles wat groeit en bloeit, en daarbij de vogels die ik zie. Vandaag een blauwe kiekendief op zoek naar prooi. Vaak de grijze en wauw, een roodborsttapuit. En natuurlijk buizerds, torenvalken. Ook de fluitende vogels doen aan mijn feestvreugde mee. Het is een en al genieten.

Tussen de middag troffen we fietsers die al zaten te eten op een piepklein pleintje waar een even klein markje was: 2 kramen. Genoeg om aan ons vruchtensap en aardbeien te verkopen. Onze lunch was verzorgd want brood hadden we al.
We hebben niet alleen chocolade gegeten onderweg, Evi, we hebben zelfs de traktatie van pappa gevolgd: bij een patisserie een koffietje met een perentaartje: heerlijk!!

We fietsten vandaag door een prachtig gebied met hoogliggende meren. Ik vermoed dat het een moerasgebied was. Het was echt prachtig. De weg die we fietsten ging wel met elke keer stijle hellingen op en af en dat is zwaar. Het leek ook niet op te schieten, maar uiteindelijk zijn we toch weer ergens aangekomen in een flink gedateerd pension, waar we andere fietsers troffen en dus reisverhalen uitwisselden. Wie weet zien we hen nog met eten. Zij fietsen van noord naar zuid, dus het is een korte ontmoeting.