de col van Mezilhac over naar de Ardeche

5 juni 2013 - Ruoms, Frankrijk

Woensdag
We hebben gisteravond nog redelijk wat bij elkaar gescharreld voor de maaltijd. Met spekjes en eieren, tomaten en friet.... Een yoghurtje toe. Geen herendiner maar we kunnen er wel weer op vooruit.
Vannacht hoorden we ineens de toilet van de camping. We stonder daar vlak bij. Wij dachten dat we alleen op de camping stonden maar er was vannacht nog iemand, of 2, met een tentje bij gekomen. Verrassing.

We waren vanmorgen om 8.15 uur weg de berg op dus. Het klimmen ging gestaag en goed. Met hier en daar even uitrusten (geen Ttour de France dus) en hier en daar met een tempo van 5-7 per uur, vroeg de klim 2 uur. Haha, vlak voor de top hebben we op een terreintje koffie gedronken, zittend op onze stoeltjes, lekker in de zon. We hebben inmiddels heerlijk weer. met de afdaling was het nog koud en hebben we de regenjacks tegen de kou er bij aangedaan, maar later werd het blote armen weer, heerlijk.
De omgeving van de afdaling was echt prachtig. Dus af en toe hebben we gestopt om foto's te maken. Ook de bergdorpjes zijn leuk en dat weet dan iedereen, dus is het er heel druk. Goed voor de klandizie. Hebben jullie ooit van Vogüé gehoord? Dat is een heel leuk plaatsje. Moet je net weten want je rijdt er voorbij. Zoniet meneer Benjamins, natuurlijk.

En zo zitten we nu op de camping in Ruoms (we liggen nog steeds op schema) in de zon een borreltje te drinken: appelsap, aardbeitjes en tomaatjes er bij een stokbrood met paté. Klinkt goed he.