Mooi weer en een mooie rit

6 juni 2013 - Lussan, Frankrijk

Donderdag
Vanmorgen was het, voor mij onverwacht, nog koud toen we opstonden. De geplande dagtrip was 60km, maar omdat er dan voor morgen 78km stond hebben we vandaag 76 gedaan. We waren vroeg en het fietsen ging lekker.

Het was weer een fantastische route, langs de Ardeche, de Chassenac en de Granzon. Nooit van gehoord, maar heel mooi. We fietsen langs Banne en dat was een hele klim maar daarna kwamen we door een prachtig gebied met rotspartijen, prachtig.
De grap is dat plaatsjes, waarvan ik gedacht had dat ze mooi zouden zijn, erg tegenvallen en andere waar ik me niks van voorstelde juist weer mooi zijn. Het gebied waar we doorheen gaan wemelt niet van de café's langs de weg, dus ik moest mijn enorme trek in een kopje kofiie beheersen tot Lussan. Ook nooit van gehoord he. Het is een van die mooie middeleeuwse dorpjes waar we langsfietsen. Hier is geen camping, wel een Auberge, petite wel te verstaan met minder petite prijzen. Wel leuk om eens in zo'n middeleeuws gebouw te overnachten. Heel bijzonder vind ik ook dat we kamer 1 hebben. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een hotelkamer 1 heb gehad.

Het ontbijt is morgen laat: 8.30uur. En dus heb ik inkopen gedaan voor een vroeg ontbijt op bed, haha. Daarvoor moest ik wel eerst weer een stuk afdalen en weer terug omhoog klimmen, want zoals het middeleeuse dorpjes betaamd, ligt Lussan boven op een heuvel. De inkopen leverde ook aardbeitjes en yoghurt op en samen is dat een heerlijk opkikkertje.

Vanavond eten we hier op het terras, heerlijk lijkt me.

Dankzij de hulp van Albert zijn de plaatsen nu goed ingevuld en is op de kaart te zien hoe we reizen!! Heel veel dank.