Van Mechelen naar Weert 75 km en 191 hoogtemeters.

31 mei 2023 - Weert, Nederland

We waren gisteren slim, echt heel slim: het ontbijt in het hotel was pas om half 9. De bakker en de supermarkt gingen pas om half 9 open en ergens anders ontbijten leek niet te kunnen. Het ontbijt in het hotel kostte ook nog eens 22 euro per persoon. Dat vonden we zo'n belachelijke prijs dat we echt zinden op iets anders.

We hadden vlak voor aankomst in het hotel al een kopje koffie met vlaai genuttigd bij een BenB waar men heel gastvrij was. Daar vandaan hadden we kaartjes meegenomen en dat gaf ons de mogelijkheid om de BenB op te bellen met de vraag of we misschien bij hen konden ontbijten! En dat kon: van 8-10 uur en voor 12,50 euro per persoon!! Super. Zo zie je maar dat gastvrijheid loont!

Onze fietsen stonden bij het hotel in een schuurtje samen met nog 6 andere fietsen. Met de eigenaren van die fietsen regelden we dat wij die van ons 's morgens bijtijds uit het schuurtje konden halen zonder anderen te hoeven storen in hun ochtendritueel. En zo vertrokken we vanochtend al vóór 8 uur uit het hotel, waarbij we de dames van het ontbijt konden verwelkomen...

Bij de BenB werden we welkom geheten met de woorden: Oh ja, jullie zijn 'van het ontbijt'!  We hebben er heerlijk van genoten en zijn daarna via de supermarkt, die ook de bakker en de slager was, weer met voldoende proviand voor de dag vertrokken.

De tocht door het heuvellandschap naar Maastricht was prachtig en langs de Maas genoten we op een terras van een kopje koffie. Daarna ging de tocht langs de Maas en de Zuid Willemsvaart noordwaarts. We bogen daarvan af om op de markt van Maaseik opnieuw een kopje koffie te menen. We komen steeds dichter bij huis en we nemen het er van...

Het laatste hotel waar we slapen is tegenover het station in Weert. Nou in Weert moet je ook een keer geweest zijn... Het biertje smaakt er heerlijk.

1. Marianne:
    31 mei 2023
    Laatste nachtje en morgen in je eigen bed. De tocht zit er bijna op. Top prestatie. Ik heb genoten van jullie reisverslag iedere dag. Bedankt.
  2. Jos:
    31 mei 2023
    Dank je wel voor de gezellige reisverhalen en het mee kunnen leven met jullie fiets wel en wee.
    Morgen nog wat kilometers en dan een veilige thuiskomst in good old Uden.
    Prachtige prestatie!
  3. Jan sommers:
    31 mei 2023
    Dus morgen nog een ritje Brabant en dan thuis ik zal jullie verwelkomen laat maar weten hoe laat
  4. Jan Koster:
    31 mei 2023
    puike prestatie ,prachtige belevenissen en mooie reis verslagen en nu wennen aan het dagelijkse leventje. dank jullie wel dat ik op afstand heb mogen mee genieten
  5. Ger Haren:
    31 mei 2023
    Het zal ook weer heerlijk zijn om thuis te zijn, en het weer is hier ook niet zo slecht.
    In ieder geval voor morgen een welkom thuis in Uden en bedankt voor de mooie reisbeschrijvingen.
  6. Rob:
    31 mei 2023
    Ook van mij een hartelijk dankjewel voor alle mooie en onderhoudende reisverhalen. En inderdaad, een fantastische prestatie. Mijn zeilinstructeur had destijds als motto: "ook met tegenwind kom je vooruit" en dat hebben jullie onderweg op de fiets vast ook wel eens bedacht..... Welkom thuis!