van Lourdes naar Oloron Saint Marie

4 mei 2023 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Vandaag fietsten we met prachtig weer van Lourdes naar Oloron Saint Marie. Daar zijn we op weg naar Santiago de Compostela ook geweest. Toen goot het van de regen, nu is het prachtig weer. Het was dan ook echt genieten onderweg van mooie golvende landweggetjes. Met een beetje ondersteuning goed te doen, heerlijk.

Op het terras van Nay waar we vorig jaar genoten van een kopje koffie deden we dat nu weer. De eerste 25km zaten er toen op. Gelukkig viel het allemaal niet tegen: het fietsen an Sich, de hellingen, het fietsen met bepakking, we moesten allemaal weer even ervaren hoe het ook weer was. Het went snel hoor, even denk je "wat doet die fiets raar" maar na 5 km voelt het alweer vertrouwd en fietsen we genietend van alles wat we zien.

De vogels laten zich al snel zien, als eerste de rode wouw, die zien we heel regelmatig. Van de bloemen langs de kant valt met name de akelei op. Prachtig blauw. Oh het gaat weer een mooie tocht worden.

Nu genieten we van een mooie kamer in ons hotel, waar -dat vind ik wel bijzonder - geen biertje te halen valt. De hotelier heeft geen vergunning om alcohol te schenken en dan kan zelfs alcoholvrij bier kennelijk niet.

Gewassen en gestreken gaan we straks de stad maar eens verkennen.