door de wijnstreek

7 juni 2013 - Suze-la-Rousse, Frankrijk

Vrijdag
na ons ontbijt 'op bed' gingen we weer vroeg op stap om de 'onze eigen route' te volgen. Het was mooi, wel een mini boekje waard maar we hebben er geen foto's van gemaakt. Een heel mooi plaatsje was La Roque sur Cèse, waar vlakbij de cascade de Saudadet was: een enorme brede waterval waar we wel even zijn gaan kijken. Heel bijzonder om zulk natuurgeweld te zien.
Bij pont St. Esprit mond de Ardeche uit in de Rhone. Dat is vlak bij een brug over het geheel, dus we hebben er op een uitkijkplek op de burg naar staan kijken. Daarna ging onze toch van vandaag naar Suze-la-Rousse, waar we  nu op de camping staan. En jawel Renée hier is een wijnuniversiteit!! Je kunt er kennelijk nog verder op studeren!! Ook een prachtig kasteel trouwens. De camping is een beetje vaag. Er zou om 3 uur een 'patron' komen, maar het is nu half zes en we hebben nog niemand gezien, tenzij het de man is die nu het gras is aan 't maaien....
Zonet kwam er een eenzame fietser, van onze leeftijd, uit Antwerpen aan. Hij is onderweg naar de Middelandse zee en dus bijna op bestemming. Hij kampeert bij mooi weer en eet in restaurants. Met als gevolg dat hij ook op zondag een keer volledig bot gevangen heeft!!

Morgen moeten we nog 30km naar de pelk waar An en Joep zitten. Komen we net op tijd voor de lunch.