de verjaardag van Joep

8 juni 2013 - Pierrelatte, Frankrijk

Zaterdag
Dat was even raar vanmorgen: ineens had het aantal fietsers op de camping zich vermenigvuldigd!! De eerste fietsbus van het seizoen had fietsers afgeleverd. Zij waren blij dat ze zich weer een beetje konden uitrekken. Leuk om dan tijdens het ontbijt nog het opbouwen van 2 kampplaatsen op te zien bouwen. Onvoorstelbaar: iedereen heeft een andere uitrusting en het is elke keer weer even kijken of daar wat van te leren valt. Dit keer waren we gerust: bij ons was het goed voor elkaar.

Vandaag was een makkie, zij het dat het plaatsje waar we An en Joep troffen hoog ligt en dat was wel even zwoegen dan. Maar het is wel prachtig waar zij zitten bij vrienden en wat een gastvrijheid!
Joep heeft samen met zijn gastheer flink geklust en wij mochten bewonderen wat ze gedaan en gemaakt hadden. Leuk hoor en zo geweldig trots als hen dat maakt, geweldig. Heerlijk toch als mensen handig zijn en hun eigen oplossingen kunnen maken.

Na de lunch moesten we in de allerlaagste versnelling: de benenwagen= 3km per uur, nog omhoog naar het plaatsje en weer wat omlaag voor het hotel. Daar werden we bekeken door Argusogen ontvangen. Nee hier hadden ze geen abri voor de fietsen, die nu nat staan te regenen. Wij waren net op tijd binnen....
Het is hier dus heel chique, een hotel gastronomique. Nou ja daar verwacht je dan ook geen mensen op de fiets met al hun bagage bij zich. Niet zo gek dat men vreemd keek. We hebben heerlijk gedouchet, van alle kanten door water besproeid. Dat heb ik natuurlijk als een klein kind ook allemaal uitgeprobeerd. Daarna de kleren weer gewassen en te drogen. De fietsen op slot en wie doet me wat.

Vanavond lekker met ons zessen uit eten in het dorpje.