de col du Paturel

9 juni 2013 - Crest, Frankrijk

Zondag
Gisteren heeft het gegoten terwijl we ons aan 't opknappen waren in het hotel en nadien nog een keer tijdens de thee bij de vrienden van An en Joep. Dat hadden we goed uitgekiend he!!
Het uit eten gaan gisteren ter ere van de verjaardag van Joep was heel gezellig. We hebben er weer van genoten. Nadien een wandeling naar het hotel. We hebben er lekker geslapen.

Vanmorgen waren we al weer vroeg uit de veren om de fietsen op te pakken vóór het heerlijk uitgebreide ontbijt.
Met de gastheer van An en Joep, die een stuk met ons mee wilde fietsen,  zijn we toen op weg gegaan. De aansluiting aan onze route was een mooie weg en daarna moesten we  cols over die we nog kenden van onze vorige tocht naar de Middellansde zee. Haha, we zagen er best tegen op maar we hebben ze weer netjes bedwongen!! Chocolade deed weer wonderen.
Op de col de Paturel troffen we 2 jonge mannen uit Brussel. Een van hen was onderweg naar de Middellandse zee en werd op een aantal trajecten steeds door een ander begeleidt. De vriend die nu met hem meefietste had hem pas 2 dagen daarvoor getroffen en voor hem was de col een heftige klim!! Wel leuk om elkaar uitgerekend daarboven te ontmoeten. Het was weer een prachtige tocht waar nog een mooie afdaling door de pas de Lauzens bij hoorde. We hebben tijdens deze tocht al heel wat gorges gezien, de een weer anders dan de andere, erg mooi. Het is echt een groene route.
En nu zitten we op de camping in Crest. Het eerste camping die we bijna vol zien!! Naast ons staat nu een echtpaar waar de man Alpe du Zes heeft gefietst en de vrouw deel heeft genomen aan de organisatie. En zo treffen we steeds weer andere mensen.