Volop zon

25 mei 2016 - Novafeltria, Italië

25 mei
We zijn al 3 weken onderweg en wat hebben we al veel gezien, ongekend.

De beheerder van de B en B waar we in Ravenna sliepen vulde onze bidons met gefilterd water, Lief. Hij was ook heel voorkomend, haalde bijvoorbeeld onze fietsen uit de garage. We lieten hem zien dat er adressen geadviseerd werden in onze boekjes om slaapplaatsen te vinden op plekken van bestemming. Zijn B en B hadden we buiten het boekje om gevonden omdat een vriendin daar eerder overnacht had en het haar goed bevallen was. Heel handig hadden we via booking.com geboekt. Oh we worden zo handig!! Maar deze B en B is wel een aanrader voor fietsers onderweg naar Rome, het ligt ook nog eens vlak bij de San Vitale en daar zijn de mooiste mozaïeken te zien.

We gingen dus goed verzorgd op stap en de tocht bracht ons naar een prachtig natuurgebied. Eerst reden we door pijnboombossen, daarna kwamen we langs een kreek terecht waar allemaal vissershuisjes langs stonden. Dat is handig vissen: voor de vloed laat je je net zakken en na het hoog water haal je het met vis en al weer op!
Daarna reden we door een kwelder gebied en uiteindelijk kwamen we aan de zee. De Zee waardoor Rosita Steenbeek ontvangen werd, jaja. Op het strand stonden allemaal stoelen met parasols, nu allemaal nog leeg, maar als dat vol ligt is het hier wel een kermis. We vervolgden onze weg langs allemaal badplaatsen.
Langs de wegen stonden prachtige pijnbomen, die heerlijk schaduw gaven, maar die met hun wortels het asfalt enorm omhoogdrukten. Daar zijn de wortels die ons op fietspaden in Nederland soms storen echt niks bij!! Nou ja, gelukkig was de weg breed genoeg om er langs te fietsen en ons over dit fenomeen te verwonderen.
Gelukkig leverde de Reistmaroute ook nog slim gevonden fietspaadjes op en zo raakten we van lieverlee weg van de kust en zagen weer heuvels verschijnen. Het laatste deel van de dag fietsten we langs de Marecchia een riviertje dat nu amper water bevat, maar waarvan de oevers doen vermoeden dat dat wel eens anders is. Het pad is half verhard en gaat op en af, dat is soms lastig fietsen.

Het was een prachtige fietsdag vandaag met volop zonneschijn. Grappig is wel dat we voortdurend van dezelfde kant beschenen worden door de zon, dus behalve onze duo-pennotti lijven worden  we ook nog verschillende tinten bruin links en rechts.

1. Marianne:
    25 mei 2016
    Wat zien jullie veel moois.de foto's die bij het blog zijn zijn prachtig. Ik begrijp dat de B&B over het algemeen ook goed zijn. Volgens mij anders dan op jullie tocht naar Santiago. Nu gaan jullie klimmen en dalen. Succes en tot de volgende keer. Liefs