Een prachtige tocht

12 mei 2016 - Mengen, Duitsland

12 mei

Gisteren hebben we in Tubingen gegeten en natuurlijk het stadje bezichtigd. Dat was prachtig!! Ik was blij dat we zover doorgereden waren, zodat we de stad in konden gaan. De route voert er wel naar toe, maar om de stad te zien moet je er toch de tijd voor nemen en er echt ingaan.

En vanochtend: was het droog. Na een heel vroeg ontbijt zaten we om 8 uur al op de fiets op naar de Schwabische Alp. Uiteindelijk viel die beklimming mee. 2 km voor de top hebben we langs de weg even koffie gedronken met een lekkere koffiekoek erbij, met het idee dat er nog heel wat ging komen, maar dat was dus na 2 km al gedaan. We wisten niet dat we het eerste deel dat minder snel steeg al achter de rug hadden!!
Met slecht weer en met grote drukte van motorrijders wordt aangeraden om deze pas met de trein te doen, maar dan mis je een stuk dat na de top komt en dat is met recht prachtig te noemen. Vanaf de top fietsten we stroomafwaarts langs een stroompje dat alsmaar breder werd omdat er  vanuit bronnen steeds weer water bijkwam. In een lieflijke landschap ging de tocht valsplat omlaag en hadden we de wind in de rug. Het was wel koud, maar daar zijn wollen truien en windstoppers voor uitgevonden, dus het deerde ons niet.
We hadden al 55 km achter de rug toen het dreigen van regen overging in echt regenen. En zo bereikten we het prachtige kasteel van Sigmaringen rijdend in onze volle regenuitrusting. Wat een prachtig en groots kasteel is dat Sigmaringen!! Omdat we er natuurlijk niet erg toonbaar uitzagen, niet gekleed om ergens binnen te gaan, zijn we doorgefietst naar onze eindbestemming: Mengen.
Ondanks het feit dat we er 'niet uitzagen', werden we heel vriendelijk ontvangen! We kregen zelfs een sopje om onze smerige tassen schoon te maken.

En nu weer gedouchet en geföhnd zijn we weer heel veel mans!!

En morgen op naar de Bodensee, helaas belooft het weer nog niet veel goeds. Wie weet hebben we weer geluk?!