laatste fietsdag

16 juni 2013 - Cormatin, Frankrijk

Zondag
Vandaag de laatste dag, een tocht langs de Saone naar Chalon sur Saone. Dat was af en toe nog echt zoeken maar we hebben het gevonden. Daarna de aansluiting gevonden met de voie verte: jaja dat is de route Benjamins weer, althans vanaf Gevry. Dit is een spoorlijn die omgevormd is tot fietspad en dat pad wordt veel gebruikt, vooral op zondag. Overal zijn er parkeerplaatsen voor waar men staat met campers of auto's met aanhangwagens en fietsen er op. Men fietst het pad op een neer, sommigen een grote afstand, anderen een kleine afstand. Ik dacht lang het pad wel een lekker kopje koffie te kunnen drinken.. mis. Dan moet je echt een dorpje in. Wel zijn overal mooie picknickplaatsen en aangezien we zelfvoorzienend zijn maken we dan zelf koffie en eten we een lekkere koek. Een in Chalon sus Saone gekochte meloen ging er ook weer lekker in. Het was vandaag droog en prachtig zonnig weer, echt genieten die laatste kilometers van onze tocht.

We staan nu op de camping in Cormatin, hebben gedoucht, de auto gehaald. Alles weer compleet.

En thuis is alles goed gegaan. Van de kleinkinderen ook nog wapenfeiten: ons oudste kleinkind heeft haar eerste fietstocht op de driewieler gemaakt, ons 2e kleinkind heeft Nijntje op de fiets weer herlezen, heeft haar hoektanden gekregen en kan er nu haar tanden inzetten, en het jongste kleinkind heeft het kruipen onder de knie, en de zandbak ontdekt.