Heerlijke dag

18 mei 2016 - Nals, Italië

18 mei
We zaten vannacht half-pension in het hotel. We hoefden dus niet te bedenken wat we zouden eten en we hebben genoten van een heerlijk dinertje voor 15 euro per persoon. Flesje heerlijk Weisburgunder uit de streek erbij. Genieten dus.

Vandaag een zonnige dag en ook warmer weer in de loop van onze tocht. Na een heerlijk ontbijt vertrokken we over het prachtige fietspad langs de Adige. In Laas gingen we even van het pad af om een heel oud kerkje te bekijken. Daar naar toe reden we langs een enorme opslag van wit  marmer: blokken, gruis, platen. Enorm. Hier komt het beste marmer vandaan. Ga je fietsen, zie je nog eens wat. Het kerkje was heel klein, heel eenvoudig en helaas dicht. Het stond wel op een mooie plek!!

In de loop van de ochtend kwamen er steeds meer fietsers op het pad. Hele families: vader moeder en kinderen allemaal op een mountainbike. Ook 2 families die duidelijk samen onderweg waren met kampeerspullen op de fiets. Zij waren voor hun week vakantie onderweg naar het Gardameer. Het zag er heel leuk uit allemaal.

In Naturns was weer een heel oud kerkje, maar we zagen er vanaf om daar naar toe te gaan. Kerkjes zijn altijd mooi om te bekijken, als ze open zijn...

We zien veel mensen met electrische mountainbikes. Dat is natuurlijk wel veel makkelijker om dan hellinkjes te trekken!! Nou in elk geval werd het pad (waarschijnlijk aangelegd met Europese subsidie) goed gebruikt.

Ik heb eindelijk een filmpje van een kudde geiten met belletjes om!! Geen koeien, dat ben ik niet meer tegengekomen op een plek waar het veilig was om te stoppen, maar deze kudde geitjes klonk heel gezellig.

We zitten nu in een heel professionele Bed and Breakfast in Nals. Een fietsenmaker heeft even mijn remmen iets bijgesteld en we hebben wat extra lucht in de banden. We zijn weer gedouchet en opgefrist. Het ritueel bij aankomst: kleren wassen en onze apparaten weer opladen is gedaan. Straks lekker een hapje eten.

1. Marianne:
    19 mei 2016
    Mooi weer, leuke fietspaden, goed onderkomen. Leuk te horen. Zo op de fiets ziet de wereld er weer anders uit. Je geniet van de natuur. Alles is zo dichtbij. Leuk filmpje. Morgen hopelijk weer goed. Zaterdag grote Trompen reünie. Maken er een weekendje van. Zal gezellig zijn. Liefs
  2. Bien:
    19 mei 2016
    Geweldig wat jullie presteren, ik heb afgelopen dagen 3 dagen gefietst ( elektrisch) en ben nu aan het afkicken. Alle spieren doen zeer. Dus dikke duim opveel plezier, groet Bien