Met een boog om Ludwigshafen

9 mei 2016 - Speyer, Duitsland

9 mei
We hebben vannacht geslapen in een Weingut Gaestehous Julianenhof. Het zag er allemaal fantastisch uit, helemaal nieuw! Grote kamers met de mogelijkheid om er een glaasje wijn te drinken en koffie te zetten.
Maar een Weingut maakt ook wijn en in Nierstein is een gebied waar de aarde rood is van de ijzer: die rote Hang genoemd. Daar verbouwen ze alleen Riesling die dan de karakteristieke petrol smaak krijgt.
De eigenaar van het Weingut was afgelopen jaar in Nederland geweest om zijn wijn aan de man te brengen. Hij kende in elk geval de naam Uden en was in Geertruidenberg geweest. Voor hem een onmogelijke naam om uit te spreken!!
Dit is ook een leuke streek om wijnen te gaan proeven ontdekken we nu.

We zijn vandaag van Nierstein naar Speyer gefietst. In Worms hebben we even de Dom bekeken en nu we dat in Speyer ook gedaan hebben mag ik wel constateren dat de laatste mooier is: soberder maar prachtig van interieur.

Vanavond de laatste avond met Marien, morgen gaan we weg van de Rijn en fietsen we de laatste dag plat.

1. Marianne:
    11 mei 2016
    Jullie hebben weer heel wat te vertellen. Leuk om te volgen. Hoop dat de regen niet doorzet, want fietsen als het droog is lijkt me wl stuk prettiger. Leuk om onderweg zo af en toe iets te bezichtigen. Geniet van het dure hotel en laat je lekker verwennen. Morgen moeten de benen weer. Liefs van ons allebei,
    Marianne
  2. Bien:
    12 mei 2016
    Al weer een week verder, jullie liggen lekker op schema en zo te horen genieten jullie ook. Ik neem diep mijn petje af voor jullie !
    Zorg maar dat je snel wat zuidelijker komt want het wordt koud!!
    Veel plezier, lieve groetjes van nu nog warm AlmeloBien