Prachtige steden

21 mei 2016 - Montagnana, Italië

21 mei
De BenB van vannacht bij de kunstenares was weer een bijzondere ervaring. Overal hingen schilderijen van haar, niet te missen. Het was weer prima. We hebben in een winkelcentrum bij een pizzeria gegeten: met stip de goedkoopste maaltijd voor 12 euro 2x pizza en 2x bier!! Op de terugweg naar onze slaapplek zagen we in een flits het restaurantje dat we vergeefs hebben lopen zoeken.

Ne een prima ontbijt vertrokken we om na10 km in Verona te staan. Wat een prachtige indrukwekkende stad en dat je daar dan zomaar doorheen mag fietsen. Nadat we foto's hadden gemaakt van de San Zeno, het Piazza Vecchio en de Arena streken we even neer voor een kopje koffe op een terrasje waar al Nederlandse fietsers zaten. Ook zij zijn -met electrische Koga's- onderweg naar Rome. Zij vertrokken 27 april vanuit Castricum en hebben de eerste week met kinderen en kleinkinderen gefietst. Leuk idee. Vanaf Dusseldorf zijn zij verder gereisd en zijn hun  kinderen naar huis gegaan.

Na Verona gingen we echt de Povlakte in. Het is net zo plat als Walcheren, alleen wat groter en ze spreken er Italiaans. Dat doe ik zelf ook een beetje bij elke ontmoeting onderweg. Ik vind het echt leuk en het lukt ook best. Zo troffen we onderweg een man en een vrouw die aan 't fietsen waren, en 's middags een heel gezelschap fietsers. De laatsten zouden over 2 weken afreizen met het vliegtuig naar Vlaanderen om daar een rondreis per fiets te maken via jeugdherbergen..

En nu zitten we in Montagnana: een nog volledig ommuurde stad, waar beroemde ham vandaan komt. Vandaag is de laatste dag van de proeverijen en er staat een reuze tent op de markt. Vanwege die dagen is er ook een Palladium geopend voor publiek: daar zijn we even in geweest. Verder hebben we wat door de stad gelopen en een ijsje genomen. Straks bezoeken we de kerk. We zitten in een hotel, zo chick, ik kan mijn jurkje en mijn mooie plastic parels weer aan! Als we hier binnenkomen hebben we wel het gevoel op de verkeerde plek te zijn, maar het is ook weer leuk zo'n hotel in zo'n oude prachtige stad en als je 4 km verderop gaat zitten, dan zie je dit alleen in het voorbijgaan.

1. Elise:
    21 mei 2016
    Leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te bekijken. We gaan jullie volgen. Ook de groeten van Noud.