de eerste 2 dagen

31 mei 2013 - Belleville, Frankrijk

donderdag
vandaag zijn we vertrokken naar de plaats waar we morgen willen starten met de fietstocht. Het is altijd weer spannend of we alles mee hebben en in het begin zijn we toch steeds dingen kwijt. Ook verandert onze bagage steeds omdat er dingen thuisgelaten worden: bijvoorbeeld de notebook en andere dingen meegaan: zoals de Ipad mini. Dat zal uiteindelijk niet veel aan gewicht schelen.....
Het hotel dat we bedacht hadden voor de eerste nacht was tegen verwachting vol!! En nu zijn we in een bed en breakfast terecht gekomen waar we in 2006 ook 2 dagen geweest zijn. Toen was het weer zoals nu: regenachtig. Van hier uit hebben we toen Taizé en Cluny bezocht. Daar fietsen we morgen langs en doorheen.

vrijdag
Vandaag de eerste fietsdag. We fietsten lang Taizé, langs Cluny waar we even brood gekocht hebben. Fantastisch hoor, de supermarkt stond ingetekend. Daar hoefden we geen gebruik van te maken, want we hadden nog genoeg van thuis mee. Na Cluny begon het pad al te stijgen. We fietsten nog op bekend terrein, want een paar jaar geleden zijn we ook al door de fietstunnel du Bois St. Claire gefietst. De tunnel was toen net aangelegd en nog niet verlicht. Doodeng om te fietsen. Aan het eind van de tunnel werden we geïnterviewd. Echt he.

Nu fietsen we na de tunnel door een stuk dat voor ons nieuw was maar door Lisette, Kristof en Evi vorig jaar gefietst is. Nou petje af hoor. Wij vonden het voor de eerste dag best heftig, langs berg en dal door de Bourgogne en de Beaujaulais. Ik heb nog even een foto gemaakt voor Renée: de splitsing van de weg van Pouilly en Fuissé.

Jammergenoeg begon het te regenen in de loop van de middag en hebben we besloten ons heil in een hotel te zoeken.