Een zonnige zondag

8 mei 2016 - Nierstein, Duitsland

8 mei
Vandaag zijn we meteen in het begin al langs de Loreley gefietst. Daarvan een foto als het lukt. Jaren geleden hebben we een keer met een grote camper vakantie gevierd en we kwamen langs de camping waar we toen gestaan hebben. Ook toen, de kinderen waren 4 en 2, hebben we veel langs de Rijn gefietst en daar erg van genoten.

Het was vandaag een heel zonnige dag een heel zonnige zondag. We fietsen nu met ons drieën, dat is weer een nieuwe leuke ervaring. Af en toe houdt Marien me uit de wind en dat lukt zo goed en zo kwaad als het gaat. Het is een beetje lastig waaieren met zoveel bagage op de fiets...

In Ingelhein zijn we helemaal doorgefietst naar het huis van Multatulli. Nederige mensen huizen altijd op een berg, dus om dat huis (nu een hotel) te gaan zien moesten we omhoog. Geen nood want bij het hotel zouden we de dorstige en hongerige mens laven... Niets daarvan: het hotel was dicht en er was geen mens te bekennen. Weer terug omlaag dan. We zijn neergestreken bij een fancy fair achting gebeuren, waar we wijn, water en flammenkuche scoorden en nog vergast werden op muziek ook. Gezellig.

Daarna door naar Nierstein waar we nu in een Weingut zijn neergestreken, heerlijk gedouchet, alles weer gewassen. Heerlijk.