Zon en wind

6 mei 2016 - Remagen, Duitsland

6 mei
Vandaag zijn we vroeg vertrokken want we hadden 100 km te gaan naar Remagen. Vanwege het lange weekend hebben we voor de eerste dagen onze overnachtingen al vastgelegd, omdat we verwachtten dat het wel eens lastig zou kunnen worden op de bonne fooi. Het nadeel daarvan is dat we -weer of geen weer- wel de afstand moeten doen.
Het is mooi weer, daar niet van, maar we hadden wel een stevige bries op kop en we fietsen een stuk over landbouwwegen: grote vlaktes waar de wind dus vrij spel heeft.
We hebben ons dapper gedragen en we hebben het weer gehaald. Remagen ligt aan de Rijn, dus onze tocht eindigde met een fantastische afdaling. Jaren geleden hebben we een keer van Bologne sur mere via noord Frakrijk naar Luxemburg gefietst en vandaar naar Koblens (langs de Moezel) en tenslotte via de Rijn en de Roer  weer terug naar huis. Toen hebben we wat nu een fantastische afdaling was deze lange helling beklommen. Dat was hard werken!!

We zitten in een hotel waar de hele fanfare van den Bosch ook vertoeft. Zij geven vanavond een concert in Remagen. We verkeren dus in goed gezelschap!!

Onderweg bij ons kopje koffie genieten we van heerlijke pindarotsjes. We constateren dat we daar heel goed op kunnen fietsen. Ze zijn helaas bijna op....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl