Weer zo'n en wind

7 mei 2016 - Sankt Goar, Duitsland

7 mei
Gisteren zaten we in het hotel met de Kikvorsen, de hofkapel van de carnavalsprins in den Bosch. Een bont gezelschap van muzikanten met hun vrouwen, allemaal uitgedost in hun mooie kostuums. Een gezellige club die behalve muziek maken ook goed van het bier genoten. Dat geeft vreemde gesprekken....
Vandaag fietsten we van Remagen naar St. Goar, we naderen de Lorelei. Het was een zonnige zaterdag en behalve wij zijn ook veel Duitsers op korte fietsvakantie. Zij zijn nee slimmeriken: ze fietsen met de wind in de rug. Misschien gaan ze met de boot of de trein weer terug? Wie weet.
De tocht ging meestal strak langs de Rijn. Waar het smal is fietsten we dan helaas langs de weg en de trek, maar waar de ruimte is waren het mooie paden.
Net als in Nederland is het prachtig weer en staan we er al aardig gebruind op. We smeren goed, dat is wel nodig.

Vanaf nu fietsen we een paar dagen met Marien met wie we hier hebben afgesproken. Gezellig.

1. Marianne:
    7 mei 2016
    Fijn te horen dat alles goed gaat. Hier ook prachtig weer. Kom net thuis van baan. Het was gewoon warm. Monique en gezin zijn naar Spanje maar daar is het niet geweldig. Tot de volgende keer. Lieve groeten .Marianne