Prachtige streek

14 mei 2017 - San Pedro de Rozados, Spanje

14 Mei, Moederdag vandaag. Alle moeders zij geprezen!!

Vannacht hoorde ik de nachtegaal, geweldig. Tot er vlak bij ons een feestje was en iedereen op het terras zat te kletsen.Dat geluid oversteeg dat van de vogel die toch heel goed hoorbaar was. De feestgangers hielden het vol, om half vijf waren ze nog net zo luidruchtig als om 1 uur. Gelukkig sliepen we wel zoals bleek!!

Een prachtige dag, fris met zon, heerlijk. We vertrokken al vroeg nog zonder ontbijt maar wel met een vers stokbrood mee. We hadden een stevige dag voor de boeg en het begon meteen met een klim van 700 naar ruim 900 meter. De wielewaal en de koekoek streden om wie zich het best kon laten horen. Wat een fantastisch vogelgebied is het hier.

Na de klim hebben we weer een stuk van de Camino gefietst over de ouder Romeinse heerbaan. Hier en daar zag je ook enorme afgevlakte grote stenen aan elkaar gelegd. Niks geen kinderkopjes. Een groot deel van het pad was hard zand en een klein deel stenig, en dat is lastig te fietsen. Nadien toch weer een asfalt weg. We lieten ons verleiden om dat maar aan te houden en dat betekende dat het erg op en af ging. Wel een weggetje door een prachtig landschap en om dat te mogen beleven daarvoor heb ik deze onderneming op touw gezet.

De tocht eindigde met een klim om over de Picos Duena te gaan 1100 meter. En nu zitten we in San Pedro de Rosados, een piepklein dorpje met 1 hotelletje, waar zo voor de pris van de kamer ook onze was doen. Heerlijk!! Morgen een korte fietsdag naar Salamanca om veel tijd over te houden om de stad te bezoeken.

De Ieren zitten ook in dit hotel. We hebben inmiddels al heel wat met elkaar gekletst. Zij Hebben een langdurig sabbatical genomen om de reizen die ze wilden doen nu te ondernemen. Ze hebben in Japan gefietst, in Nieuw Zeeland, nu in Spanje en er staat nog een reis naar Peru op het programma. Klinkt goed he. Ze raadden in Ierland nog als mooi fietsband aan...

Dat is wel leuk van de Camino: elke keer ontnemen we weer andere mensen met andere verhalen.