Het is warm vandaag

22 mei 2016 - Ferrara, Italië

22 mei
De proeverij van de ham bleek nog iets leuks te bieden. In de enorme tent stonden alle producenten van ham opgesteld met daarnaast een restaurant dat aspergerisotto bood en een stalletje met kaas en uiteraard wijn of andere dranken. Na er regelmatig langs gelopen te zijn hadden we door hoe het werkte: bij een kassa moest je voor elk onderdeel een kaartje kopen en met dat kaartje kon je dan het opgegeven product gaan halen. Nou zo hebben we een lekkere maaltijd samengesteld en zaten we met ik weet niet hoeveel Italianen in die grote tent, net een kippenhok. Wel echt vonden we.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken vanwege de voorspelde warmte (30 graden valt hier nog wel mee, maar we moeten er wel aan wennen). Na een ontbijt bij een plaatselijk café zaten we al om half 8 op de fiets. Het ging allemaal heel voorspoedig tot we de tijd namen om mijn voorrem, die blijft hangen, eens zorgvuldig te inspecteren. Helaas leverde het geen gunstig resultaat op. In de loop van de dag blijft hij steeds hangen en dat levert vooral een irritant geluid op.

Uiteindelijk reden we om half 2 Ferrara binnen. Wat een indrukwekkende stad met enorme paleizen en kerken. Wat mensenhanden in de loop van eeuwen toch allemaal gemaakt hebben, dat is ongelofelijk. Vandaag hebben we in 1 museum al een kijkje genomen, morgen nemen we de tijd om dat allemaal eens beter te bekijken. Nu zitten we in een oude BenB die ook weer mooi is opgeknapt. Lekker voor 2 dagen!!

Vanavond gaan we eens uitrekenen hoeveel handwasjes ik nog te gaan heb, haha, daar zijn natuurlijk machines voor, maar die zijn niet altijd bij de hand!

1. Olga:
    22 mei 2016
    Fijn om te horen dat jullie eindelijk mooi weer hebben. Hopelijk blijft dit zo voor jullie. Tenminste als het iets minder warm is. 30 Graden is toch een beetje aan de hoge kant lijkt me
  2. Marianne:
    22 mei 2016
    Weer thuis van een paar dagen weg, lees jullie verslagen. Volgens mij is het genieten. Kerken te over daar in Italië. Steek maar een keer een kaarsje op. Weer is nu dus aan de warme kant. Lijkt me ook weer vermoeiend fietsen. (Hoeveel handwasjes nog). Mooie voortzetting en lieve groeten.